Mesig och bekväm

Det sammanfattar mig som kristen. Och jag avskyr det!
  • Romarbrevet 8:31 Vad drar vi då för slutsats av detta? Jo, att om Gud är för oss, vem kan då vara emot oss?
  • Matteusevangeliet 28:20 "Och kom ihåg att jag alltid är med er, ända till tidens slut" /Jesus
Visst, nästan alla vet att jag är kristen och jag skulle aldrig någonsin förneka det. Men ändå så är jag så mesig och bekväm!
Imorgon ska några från NG (Ny Generation) dela ut pepparkakor, biblar och glögg på Wargentinskolan (skolan jag går på). Jag ska självklart vara med och hjälpa till, men jag är typ nervös?! Jag oroar mig för vad folk kommer tycka och jag blir så sjukt arg på mig själv, är jag verkligen så här mesig?
Jag tror faktiskt det här är typiskt för många av oss kristna. Vi har Gud i våra liv och har liksom funnit den ultimata lyckan och vägen till evigt liv, men vi är för bekväma för att berätta om det för andra! Visst om någon kommer fram och frågar saker, men om vi ska ställa oss inför våra kompisar och stå upp för det vi tror på så smiter vi helst in i den trygga mängden. Det är ju obekvämt att sticka ut, men so what?! Det är det ju värt! Hur kul är det med en värld där alla är likadana?
Så jag vill uppmana er, både kristna och "okristna", var dig själv och stå upp för det du tror på! Screw alla andra! Låt dom sköta sitt och gör det du tycker om! Att tro på Jesus är det bästa val jag gjort och det är något jag planerar att stå för, även om det blir obekvämt! Och glöm aldrig att du är värdefull och att Gud älskar dig och vill ha med ditt liv att göra!