Fokusera mera!

  • Ordspråksboken 3:5 Sätt Gud först i allt du gör, så kommer han att leda dig och ge dig framgång.
Om det är något jag har upplevt starkt i min tro så är det det här! Så fort jag börjar tänka mer på mig själv, mina önskningar, min status, mina begär mm så blir allt verkligen sämre. Det går inte snabbt, det kan ta veckor eller månader, men allt förändras. Jag förändras. Mer fokus på mig själv, mindre på Gud. Jag blir högmodig och självisk, det är antagligen så jag hade varit om jag inte hade varit kristen. Usch.
Men till slut inser jag varför allt känns så meningslöst och grått. Då ber jag Gud om förlåtelse och låter honom fylla mig på nytt med hans kärlek. Och det finns verkligen inget bättre än det! Man blir som ny, allt ont försvinner ur kroppen och man får känna äkta lycka igen!

När jag söker Jesus mycket (läser bibeln, ber och lever med Jesus som förebild) så går allt så sjukt bra! Visst, vissa saker kan ju gå dåligt, men jag är ändå så otroligt lycklig! Och ju närmare Gud jag lever desto lyckligare blir jag! Då känner jag att jag utvecklas, jag kan se på andra människor med kärlek och behandla dem med kärlek. Och det är inte min egen kärlek, utan det är kärlek som jag får av Gud och kan dela med mig utav! Jag älskar verkligen Jesus av hela mitt hjärta och det finns inget bättre än att ta tid med honom!

#1 - - Noomi:

Så sant! Precis vad jag behövde läsa!! TACK =)

#2 - - Julia Linnea:

Vad kul att höra att något jag skriver får betyda något!:D