Ytlighet vs. Jesus

Jag har insett att min blogg är ytlig, precis vad jag inte ville att den skulle bli! Så om jag inte lyckas skärpa till mig och skriva mer seriösa saker så tänker jag ta bort den eftersom jag då har misslyckats. Och jag vill inte ha en fail-blogg. Så jag tänkte börja från början!

Johannesevangeliet 8:12
Jesus talade åter till dem och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus."

Jag heter Julia Linnea Beatrice Sandberg och jag är en helt vanlig tjej förutom att jag har en sak som många andra inte har. Jag har Jesus i mitt liv, jag har funnit den ultimata lyckan! Att ge mitt liv till Jesus var det bästa jag någonsin har gjort så därför vill jag berätta om det för andra. Problemet är bara att jag är en mes. Det är ju såååå mycket bekvämare att bara smälta in i mängden och inte sticka ut. Men jag har insett att det är precis vad jag vill, jag vill sticka ut! Jag vill inte vara som alla andra. Jag vill stå upp för att livet med Jesus är det bästa som finns och att jag älskar honom av hela mitt hjärta! Det är ingenting jag vill eller kan förneka. Jesus älskar mig och är med mig vad som än händer, det vet jag så därför känner jag en otrolig säkerhet i mitt liv. Visst, jag kan vara osäker ibland, men det är när jag tvekar på om det är värt att följa Jesus, för det har jag gjort, men jag vet alltid innerst inne att det finns ingenting i den här världen som gör mig lyckligare än Gud själv! Jag tror på det som står i Bibeln, jag tror att Gud är Gud och jag tror att Jesus var Guds son. Ni får jättegärna fråga mig saker, jag har verkligen inte alla svar men jag ska göra så gott jag kan. Så stor kram till alla er för det förtjänar ni! Ni är fantastiska människor och Gud saknar er!

Dagens livets boktips!
#1 - - Alexander:

Vet att du inte blir påverkad av saker jag säger, men jag är glad över ditt beslut och jag är stolt över dig. Men inte bara jag utan vår älskade Gud också! Jag ber för dig varje dag och det här var nog det bästa du skrivit på din blogg någonsin och det bästa jag läst idag. Du kan förvänta dig en skörd av välsignelse från Herren men försök hålla ut och tänk på det du nyss skrivit när du blir prövad, det kan ske när som helst. Var stark och lycka till!

#2 - - Alexander:

Vill också skriva det att det var mycket ande över den här texten. Och jag tror många kristna kan hålla med mig! Ditt beslut kommer smitta av sig.

#3 - - Magnus:

Yeah!

Nu kan det ju bli intressant att följa din blogg!

Till alla er andra jag kan bara instämma:) Gud är Gud helt enkelt, han älskar dig lika mycket som någon annan och längtar efter att umgås med dig. När du tar beslutet att leva med Gud tar du det bästa beslutet i ditt liv! Det kan jag tumma på;)

#4 - - Frågarn:

Tror du även på att Gud skapade jorden? Är Darwins evolutionsteori bara ett skämt eller vad tror du?

#5 - - Julia Linnea:

Jag tror utan tvekan att universum är skapat av en intelligent varelse. Det finns alldeles för många fysiska konstanter som är så perfekta så att universum bara skulle ha kommit till av en ren slump. Till exempel jordens avstånd från solen och jordens dragningskraft. Hade de siffrorna varit en aning större eller mindre så skulle liv inte kunna existera. Men självklart finns det en möjlighet att det bara kom till av en slump! Darwin hade många bra teorier och jag tror på flera av dem, men just evolutionsteorin är så bred så jag tror inte någon kan säga att de tror på precis allt i den. Hoppas du är nöjd med mitt svar!

#6 - - Julia Linnea:

Och jag tror att den intelligenta varelsen är Gud, kanske borde nämna det;)

#7 - - Frågarn igen:

Hur menar du att evolutionsteorin är bred? Och vilka teorier av Darwin är det du tror på?

#8 - - Julia Linnea:

Evolutionsteorin innefattar otroligt mycket, allt ifrån Big Bang-teorin till teorier om mikro- och makroevolution. Jag tror att Big Bang är en möjlighet men inte särskilt troligt. Jag tror att mikroevolution existerar men inte makroevolution. Jag tror inte heller att vi människor är utvecklade från apor. Detta är ju dock vad jag tror personligen, det kan variera väldigt mycket kristna emellan, precis som det kan variera mycket mellan till exempel evoltionister. Man ska aldrig tro blint på det man hör utan pröva dess sannolikhet och trovärdighet. Det gäller även tron. Jag tror inte blint på allt jag hör i kyrkan, jag diskuterar det med vänner, läser Bibeln och talar med Gud för att avgöra om det jag hört är sant.

#9 - - Ruth Frida Marie:

Av de gånger jag har kikat in här kan jag lätt säga att detta var det bästa du skrivit. Stå på dig!

#10 - - Julia Linnea:

Tack så mycket Frida! Det är verkligen kul att höra!:D Kram