Men trög tjej!!

  • Klagovisorna 3:22-26 Hans medlidande tar aldrig slut. Det är bara Herrens nåd som har bevarat oss från att helt gå under. Stor är din trofasthet, Herre! Din barmhärtighet är ny varje morgon. Jag påminner mig om att Herren är mitt arv. Därför vill jag hoppas på honom. Herren är underbart god mot dem som väntar på honom, mot dem som söker honom. Det känns gott att kunna hoppas på framtiden och att i stillhet och med tålamod vänta på räddningen från Herren.
Alltså Gud måste ju verkligen tycka att jag är trög!
Men tur att han har världens bästa tålamod och alltid älskar en;)


Be kan man göra precis när som helst. Man kan göra det i kyrkan, på sitt rum, på bussen eller på krogen. Man kan göra det högt eller i tanken. Gud vet allt och han vet vad man kommer be om innan man gör det. Så varför gör man det då?
Det handlar om relation och kommunikation. Man måste kommunicera för att en relation ska utvecklas. Därför ber man, för att snacka med Gud. Och det handlar inte bara om att be om saker och tacka för saker, utan man måste lyssna också. Gud har faktiskt också saker att säga!


På kvällen innan jag ska sova så ber jag alltid lite extra och skriver upp mina böner. Och det är en sak jag har bett om jättelänge och jag har varit frustrerad på Gud över att han inte har gett mig det jag har bett om.
Jag har bett om fokus, att Gud ska göra det lättare för mig att fokusera på honom. Att han ska påminna mig om vad jag bör fokusera på. Men hallå, vad är det att be om egentligen?! Det är ju mitt fokus, det är ju jag som bestämmer vad jag ska fokusera på! Det är jag som väljer att fokusera på mig själv och mina i-landsproblem istället för Gud! Och det insåg jag inte förrän i fredags.. Vilket skämt!
Men nu är jag tillbaka, med fokus på GUD istället för MIG!

Fokus som sagt

*Gode Gud*
var snäll och skicka en ponny till mig.
Jag har aldrig bett om nåt förut.
Du kan kolla det.
*Eva*