Men sup ihjäl er och era barn då!

  • 1 Petrus brev 2:12 Tänk på hur ni uppträder bland dem som inte tror. Låt dem få se att ni gör det som är gott. Då ska de människor som förut anklagade er, hylla Gud dem dag han besöker dem.
  • 1 Petrus brev 4:4 Era gamla vänner är förvånade över att ni inte längre vill vältra er i detta träsk av sex och droger med dem, och därför hånar de er.
  • Romarbrevet 13:13 Se till att era liv tål dagsljuset. Delta inte i vilda fester, dricker er inte fulla, lev inte i sexuell lössläppthet och omoral, strid inte med andra människor och var inte avundsjuka.
Hej bloggen, nu är jag tillbaka. Anledningen: jag har flyttat från mitt glassiga liv i Göteborg till, tja, Växjö.. Vips har jag massor med tid över! No offence Växjö, men Göteborg är faktiskt bättre..

Denna fredag var min sista dag på praktiken och den avslutades med julbord på Valand för hela företaget. Mycket trevligt och OFANTLIGT GOD MAT! Det var det verkligen! Men denna kväll så påmindes jag om varför jag inte dricker alkohol..



Vi var kanske 250-300 personer på middagen (varav knappt 10% av kvinnligt kön..), alltifrån yrkesarbetare till rikscheferna, mellan 18 och 65 år, de flesta mellan 40-50. Julbordet börjar med att ungefär hälften av gästerna anländer påtagligt berusade (mestadels yrkesarbetare) i vrålande gäng. Vi slår oss ner vid borden och det första som ställs fram är massor MASSOR med små spritflaskor i alla möjliga härliga "smaker" - (för de som inte har smakat 40%ig sprit så kan jag intyga att det spelar ingen roll vilken "smak" det är, det smakar skit i vilket fall) och folk skyndar sig att fylla snapsglasen för att skåla och hälla i sig. Jag kräver dock hederlig alkoholfri julmust och mannen bredvid mig (~50 år) frågar nyfiket om jag inte ska ha någon sprit. Jag förklara att jag inte dricker, av flera anledningar, men främst för att jag inte behöver. Han ser väldigt förvånad ut men nickar och säger att "det förtjänar du respekt för".

Under kvällen fortsätter jag att prata med honom och han berättar att hans 15åriga dotter tycker att han dricker för mycket. Ja men då kanske du borde lyssna på henne då säger jag, men han viftar bort det med att "ja men man måste ju få slappna av ibland". RETARD!! Förlåt, men det var vad jag hade lust att säga..



Vad är det för en tragisk värld vi lever i där folk måste hälla i sig gift för att kunna slappna av?! Jag blev verkligen upprörd av att se alla dessa föräldrar supa skallen av sig och springa runt som 5åringar! Vad har de för liv egentligen om höjdpunkten på veckan är att få dra några järn med grabbarna? No offence ni som dricker, men jag har gjort det själv så jag vet i alla fall vad jag pratar om.
Man måste ju kunna slappna av och bjuda på sig själv utan att vara beroende av sprit! "Ja men jag blir mycket roligare om jag dricker".
VAR DIG SJÄLV!! Skit i vad andra tycker, gör det DU känner för och bjud lite på dig själv! Det är värt att stå på sig, båda för din egen och andras skull. Det är fler än du tror som ser upp till dem som kan festa utan att vara fulla.


#1 - - Anonym:

Bra sätt att avsluta ett predikande inlägg med att ingen bryr sig för att de är fulla när hela poängen var att man inte skulle dricka...

#2 - - Julia:

Bra point anonym, jag var lite upprörd när jag skrev det här inlägget, men nu har jag slipat till slutet;)

#3 - - Anonym:

666

FUCK JESUS CHRIST BITCH

FUCK BITCHES GET MONEY $

#4 - - Julia:

Yeah! Så himla rätt heheheh not..

#5 - - 666:

Tror du på enhörningar också?

666

FUCK MAUD OLOFSSON

#6 - - Julia:

Visst, om du kan bevisa det

#7 - - 666:

Du förstod inte att "enhörning" var en metafor för din tro va? Men du gav dig själv ett bra svar där hörru.