Men testa då!

  • Jakobs brev 1:6-8 Men den som ber till Gud måste lita på att han svarar. Om du inte litar på Herren Gud, kommer han heller inte att ge dig vad du behöver. Den som tvivlar på Gud kan ju aldrig bestämma sig för om han ska be till honom eller inte. Han blir osäker i alla sina beslut.

Det finns en sak jag stör mig på. Jag möter så sjukt många människor som säger saker som "Jag vet att Gud inte finns" eller "Ja men det fattar väl alla, att Gud inte kan finnas". Ni har så himla fel! Det är som om man aldrig har smakat Coca Cola, men säger "jag bara VET att det inte är gott", eller "jag vet att det inte är gott för det har jag hört av en kompis." Det finns ingen som helst grund i det resonemanget! Ingen har NÅGONSIN kunnat bevisa varken att Gud finns eller att han inte finns! DET är fakta.


Man har ingen rätt att uttala sig om något man inte vet eller har provat själv. Och jag vet att många av er aldrig har testat Gud. Eller så har ni kanske gjort det, slängt iväg en liten bön "Om du finns Gud så visa dig, whatever.." men inte fått något svar. Inte så konstigt i så fall. För om ni läste bibelversen ovanför så står det att man måste våga lita på Gud för att han ska svara. Annars är det ju ingen bön, om du förväntar dig redan innan att du INTE ska få ett svar.

 

Så jag vill bara uppmuntra er att passa på nu på jullovet eller den eventuella semestern, att testa Gud, ärligt. Sätta dig själv på ditt rum och försöka fokusera på Gud en stund. Och det gör inget ifall det känns fånigt, det är ju bara du och Gud där;)


Och till dig som redan är kristen så vill jag uppmuntra dig till att ta ännu mer tid med Gud, det är något som man aldrig kan få för mycket av eller som kan vara nnegativt på något sätt. Det är faktiskt det bästa sättet du kan spendera din lediga tid på! Och om du har en partner eller familj, så ta tid med Gud tillsammans. Det kommer att stärka er relation till varandra och till Gud, oerhölört värdefullt!

 

~Förvänta er alltså att Gud kommer svara på era böner!~