Facebookaholic...

...är jag inte. Men jag sitter alldeles för mycket vid ansiktsboken, det kan jag erkänna. Så därför ska jag nu ha en facebookfri skolvecka! På lördag får jag logga in igen:)

  • Ordspråksboken 16:3 Lägg allt du gör i herrens hand, så kommer dina planer att lyckas.
  • Ordspråksboken 16:3 Lägg allt du gör i herrens hand, så kommer dina planer att lyckas.
  • Ordspråksboken 16:3 Lägg allt du gör i herrens hand, så kommer dina planer att lyckas.
Det går verkligen upp och ner hela tiden. Först söker jag Gud mycket, står för min tro och håller mig nära honom. Då går allt asbra och jag känner mig verkligen lycklig! Men så kommer det, högmodet, och jag börjar tänka alltför bra om mig själv. Man ska tycka om sig själv, det ska man. Men man ska samtidigt vara ödmjuk. Jag har dock alldeles för lätt för att bli högmodig. Jag börjar fokusera på mig själv istället för Gud. Ni kan ju gissa vad som händer då, allt går genast sämre. Och då inser jag att mitt fokus har glidit ifrån Gud till mig själv och jag börjar om igen!