It's all about you, it's all about you Jesus

It's all about Jesus. Det är det verkligen. Allt handlar om Jesus.
Just nu håller jag på att skriva en uppsats i Religion A, och den handlar om just Jesus. Religion har varit lite av en utmaning för mig eftersom man ska vara neutral när man till exempel skriver om religionerna. I arbetet jag gör nu så har jag delat upp det: Vad Jesus betyder för kristna, vad han betyder för andra religioner och vad han betyder för de som inte är kristna. Det är lite klurigt eftersom jag bara vill skriva "Jag älskar Jesus och han betyder allt för mig!". Men nu får jag tänka lite extra eftersom jag skriver ur olika perspektiv.
  • 1 Korinthierbrevet 1:20 ... Därför bestämde Gud att människorna istället skulle bli räddade genom att tro på de tokigheter vi berättar för dem. 24 Det som verkar vara tokigheter från Gud är visare än all mänsklig vishet. Och det som verkar vara en svaghet hos Gud är starkare än all mänsklig styrka.
  • 2 Korinthierbrevet 5:14-15 Men vad jag än gör, är det kärleken från Jesus Kristus som driver mig... Ja han har dött för alla, för att de som lever i gemenskap med honom inte längre ska leva för sig själva, utan för honom som dött och uppstått för dem.

Imorgon börjar skolan
igen och jag längtar! Jag tycker om att vara i skolan dels för att jag är förtjust i mina vänner, men dels också för att det är ett av ställena med mest utmaningar "andligt". Om jag åkte till något ställe där jag inte kände någon så skulle jag kunna babbla på om Jesus hur mycket som helst, men i skolan är det som svårast, just för att man känner alla. Har ni tänkt på det (ni som är kristna), att det är sällan man pratar med sina klasskamrater/arbetskamrater om sin tro. Det är mycket lättare att berätta för någon man inte känner än de man har nära. Så jag ser skolan lite som en utmaning, det är ett ställe där man kan utvecklas mycket i sin tro. Man måste verkligen lita på att Gud leder en i till exempel konversationer. Men då måste man också släppa det här: "Jag undrar vad all mina kompisar tycker om mig nu...". Det handlar inte om vad andra tycker, det handlar om något mycket större! Vad JESUS tycker! Han ser att du tycker att det är lite jobbigt, men han ser också att du försöker, att du utmanar dig själv! Och det kommer du få belöning för!
Så keep on fighting! Det kommer vara värt det i slutändan! Puss♥

#1 - - Julia:

Jag är inte kristen, men jag förstår vad du menar med att man inte diskuterar/pratar om sådana saker med folk på skolan, eller med de man redan känner. Konstigt egentligen!

#2 - - Therese:

Hallå du skriver bra Julia! Fantastiskt vad peppad jag blir :) vilken översättning har du på Bibeln förresten?

#3 - - Julia Linnea:

Julia: Ja eller hur^^ Men fråga gärna mig om du undrar över något:)

Therese: Tack! Du ska veta att du bidrar med mycket inspiration syster frimodig;) Jag har Handbok För Livet, studiebibel:)

#4 - - Amanda:

VARFÖR SKOLKADE DU OM DU längtade ? JULLAN, haha

#5 - - Julia Linnea:

Hahaha det är en lång historia;) Jag hade några bra anledningar!