Ladies!

  • 1 Timotheusbrevet 2:9 "Jag vill också att kvinnorna ska uppträda på ett sätt som inte drar uppmärksamheten till dem själva, och att de ska klä sig värdigt, så som det passar i en församling, Det ska inte vara deras konstfulla frisyrer, smycken eller dyra kläder man lägger märke till. Nej, den kvinna som vill leva för Gud ska göra sig vacker genom att vara god mot andra."
Läs det igen! Sakta den här gången..

Tjejer! Det här är såå viktigt! Det är inte menat att vi ska få folk att se oss, de ska se Gud genom oss! Och det funkar ju inte om vi täcker över med en massa smink. Det kanske bara är jag som känner mig träffad av den här versen, men det är så ofta som vi vill att människor ska se oss. Men det handlar ju om något mycket större, Guds kärlek till oss! "Den kvinna som vill leva för Gud ska göra sig vacker genom att vara god mot andra." Det är så sant! Gud vill att vi ska likna honom, att vi ska leva kärleksfullt. Fokusera inte på det ytliga, för det som verkligen attraherar en människa är en attraktiv insida! Jag vet att det kanske låter klyschigt, men sant är det. Tjejer ni är så vackra!
Och att klä sig "utmanande", vad ger det egentligen? Jo, det ger er ytliga killar som oftast är ute efter ytliga saker. Det är inte värt någonstans. Ta vara på er tjejer, ni är så värdefulla!

P.S. Jag måste ge lite beröm till mina tjejkompisar som faktiskt är väldigt duktiga på just det här! Jag är stolt över er!

Ikväll ska jag äntligen träffa min tjejgrupp igen! Vad vi ska diskutera ikväll vet jag inte än, men intressant kommer det nog bli!
#1 - - Dea:

julia, tänk på vad du säger. Det du just skrev var ungefär det mest antifeministiska jag har läst på länge!

#2 - - Julia Linnea:

Haha Dea, det gäller killar också bara att ni inte är på samma nivå.. Och jag skulle inte påstå att det är antifeministiskt! Isf är feministerna väldigt ytliga.

#3 - - Dea:

nej det handlar ju om att tjejer också måste få vilja se bra ut, och att det inte är fel om dom gör det.

#4 - - Julia Linnea:

Det är klart det inte är fel att se bra ut, jag älskar smink och kläder! Grejjen är att man inte ska fokusera på det ytliga, det är insidan som är viktigast!