Relax

  • Matteusevangeliet 6:25 Därför säger jag: Oroa er inte för hur ni ska klara livet, hur ni ska få mat och dryck eller kläder att ta på er. Nog finns det viktigare saker i livet än mat och dryck och kläder? 33-34 Er far i himlen kommer ge er allt detta, om ni först och främst strävar efter att göra hans vilja. Oroa er alltså inte för morgondagen, utan lös problemen den dag de verkligen dyker upp.
Slappna av va! Sluta stressa över saker, allt kommer ordna sig. Speciellt om du lägger det i Guds händer. Han har lovat att ta hand om oss och Gud bryter ALDRIG ALDRIG ALDRIG sina löften.

Jag kan stå i säkert en kvart på kvällen och välja vad jag ska ha på mig nästa dag. Det är ganska konstigt med tanke på att jag inte har så mycket kläder och jag kombinerar alltid samma plagg. Men jag står ändå där varje kväll, framför garderoben och funderar.

Vi bor i ett land där vi är ganska bortskämda med mat, kläder och vatten (förutom vi Östersundare som har en parasit i vattnet då), så det är kanske inte det första vi oroar oss över. Men vi funderar på hur vi ska klä oss, oroar oss hur det kommer gå på provet, är osäkra över vårt utseende mm. Det är alltid något. Speciellt vi ungdomar kan känna mycket press, hur man ska bete sig, hur man ska se ut, vad man ska ha för betyg, you name it.

För ungefär ett och ett halvt år sedan så förstod jag innebörden av "Guds frid". Jag stressade väldigt mycket i skolan och jag grät ofta för jag stressade upp mig så mycket. Men sen så bad en tjej för mig att jag skulle få uppleva Guds frid och det gjorde jag! Sen dess har jag knappt varit stressad över huvud taget. För jag vet att Gud ger mig det jag behöver, alltid.
Så slappna av hörrni, det är lugnt, även om du inte har pluggat till provet på onsdag!

Skillnad med bruna ögon
#1 - - Victoria:

Hejsan Julia!

Jag skulle först vilja ge positiv feedback till det du skriver. Wow liksom! Tidigare har jag inte läst bloggar och inte heller haft intresse/behov av det. Men jag kikade spontant en gång och verkligen fastnade för dina ord, din frimodighet och framför allt själva budskapet. Jag är själv också kristen och har en personlig relation med Jesus.

Just nu är jag uppe i en situation i livet där jag måste fatta otroligt viktiga beslut som kommer påverka hela min framtid. Så jag har blivit medveten om hur stor Gud är i mitt liv och hur mycket han behövs! Därför din blogg varit så uppmuntrande. Härligt att någon vågar stå upp för sin tro och använda den. Tack! :)

#2 - - Julia Linnea:

Tack Victoria! Vilken uppmuntran :D Det värmer verkligen att få läsa det du skriver!

Gud förtjänar den största platsen i vårt liv och vi förlorar ingeting på att ge honom den, så fortsätt söka honom! Du kommer bara vinna på att ge honom plats i ditt liv för han älskar oss mest av allt och vill ge oss det bästa! Ordspråksboken 16:3. Lycka till med dina beslut!