Make some looove


Jag och Mandie
[Nu har livet börjat på riktigt, tydligen.
Studenten är tagen och jag har börjat på mitt första inte-sommarjobb-jobb!
]
  • 1 Johannesbrevet 4:9-13 Gud visade sin enorma kärlek till oss genom att sända sin enda son till världen för att vi skulle få evigt liv genom det han gjorde för oss. Detta är den verkliga kärleken, att Gud älskade oss inte därför att vi älskade honom, utan att han älskade oss först och sände sin son till att ta straffet för våra synder så att vi kunde få förlåtelse.
    Kära vänner, eftersom Gud älskade oss så mycket, måste också vi älska varandra. Ingen har någonsin sett Gud. Men
    om vi älskar varandra, fortsätter Gud att bo i oss, och då visar sig hans kärlek genom oss, eftersom vi är uppfyllda av den. Gud har gett oss sin ande. Därför vet vi att vi fortsätter leva i gemenskap med Gud och att han bor i oss.
"Detta är den verkliga kärleken, att Gud älskade oss inte därför att vi älskade honom, utan att han älskade oss först"
Gud älskade oss först, och det är bara på grund av det som vi ens har förmågan att älska!

Den senaste tiden så har jag varit välsignad med så otroligt mycket kärlek¹! Det har känts som att jag ska sprängas ibland och jag visste inte ens att man kunde känna så mycket! Jag har en pojkvän som jag är rätt så jätteförälskad i, jag har en otrolig familj och helt underbara vänner!
Och helt ärligt så tyckte jag att det var skitjobbigt från början. Det var på något sätt så psykiskt och fysiskt utmattande att vandra omkring med så mycket kärlek inom sig?? Jag bad till och med Gud flera kvällar att ta kärlek ifrån mig, att jag skulle slippa känna så mycket. Men inte slapp jag. Det blev bara värre.
Så till slut bestämde jag mig för att testa en ny teknik: Att spendera all kärlek jag bar på, bara slösa kärlek på alla möjliga sätt för att på något sätt släppa ut och bli av med alla känslor. Men det sjuka var att, ju mer kärlek jag spenderade, desto mer kärlek fick jag! Ju mer jag älskade människorna omkring mig, desto mer kärlek fick jag. Inte bara genom att de älskade mig tillbaka, utan att det liksom skapades mer kärlek i mig ju mer jag spenderade!

Förhoppningvis så har du inte samma mysko problem som jag hade, för då behöver du inte höra mitt råd. Jag vill nämligen uppmana dig till att SLÖSA KÄRLEK på människor i din omgivning. Tveka aldrig på en tanke som någon skulle bli glad av, tex om du skulle se en tjej med jättevackert hår (du vet, sånt där hår man blir avundsjuk på) så går fram till henne och säg vad du tycker! Tveka inte! Det är en aktion som alla tjänar på! Hon blir glad för att du uppmärksammade hennes hår och tog dig tid att säga det, och jag lovar att du kommer bli glad och släppa avundsjukan när hon lite förvånat tackar dig så mycket;) Det här var dock ett ganska ytligt exempel, folk blir nämligen ännu gladare om du uppmuntrar någon egenskap de har.
Så kom igen Sverige, släpp loss och skapa lite ♥KÄRLEK!♥

¹Notera att jag är förälskad, kan ha något med det att göra...