Det lönar sig

  • Matteusevangeliet 6:33 Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också
Det lönar sig verkligen att lita på Gud! Det kan kännas som ett stort steg att ta att lägga hela sitt liv i någon annans händer, speciellt om man kanske inte ens tror på honom, men av personlig erfarenhet så kan jag säga att det är det bästa jag gjort!
Man lever inte alltid lika nära Gud som man skulle vilja göra. Det kommer ofta saker i vägen som distraherar en och drar ens fokus ifrån Gud. Men när man verkligen sätter fokus på Gud och säger "Okej Gud, nu lägger jag allt i dina händer så visa vad du går för." så tar Gud den chansen. Allt går självklart inte som man vill för det, men jag lovar att allt ändå blir grymt bra på ett helt oroligt sätt!
Målet med det nyårslöfte jag hade i år var att sätta all fokus på Gud genom att fokusera mindre på en annan grej som jag är ganska svag för. Och det fungerade ganska bra ändå! Fram tills för några dagar sedan.. Jag har nu offentligt brutit mitt nyårslöfte, men grejjen är att sättet jag har gjort det på har inte dragit mitt fokus från Gud! Det går snarare åt andra hållet!
För Gud har fortfarande första platsen i mitt liv och det kommer han alltid att ha.