Fit for fight

Nu har jag kommit igång med min träning på riktigt och det går utmärkt!
Jag tycker till och med att det är roligt!

  • Första Timotheosbrevet 4:8-9 Fysisk träning är bra på sitt sätt, men att träna sig i att lyda Gud är nyttigt på alla sätt. Den som lyder Gud har ju fått löfte om liv både i den här världen och den kommande. Detta budskap om räddning är sant och alla borde tro på det. Därför arbetar vi också och kämpar, så att människor ska tro på budskapet. Vi vet ju att den Gud som lever, och som vill att alla ska bli räddade, en dag ska infria vårt hopp och ge evigt liv åt alla som tror på Jesus.
Vi behöver inte bara fysisk träning, utan också "andlig träning". Vi behöver träna oss på att höra Guds röst, vi behöver träna oss på att se andra, vi behöver träna oss på att flytta fokus från oss själva till andra och Gud.
Om jag till exempel skulle be "Gud ge mig ödmjukhet", så tror jag knappast Gud bara skulle hälla i mig lite ödmjukhet och sen var det gjort. Gud ger mig snarare tillfällen att vara ödmjuk. Han ger oss tillfällen att öva.
Vi kommer aldrig kunna bli världsmästare i andlighet, det är något man kan träna upp hela livet för Gud är oändlig. Vi kommer aldrig kunna förstå Guds tankar och planer fullständigt. För de är fullständiga, perfekta. Och skapelsen kan aldrig bli lika avancerad som skaparen.
Gud tycker om när vi ber om utmaningar för han älskar att se oss utvecklas. Träningen är inte alltid lätt och man kan få mycket träningsvärk dagen efter, men allt eftersom blir man bara starkare och uthålligare. Redo för nya utmaningar!
Så om du känner dig redo eller bara vill ha lite action i livet, be Gud om en utmaning,
han kommer svara;)