God is love

  • Psaltaren 37:5-6 Överlämna din väg åt Herren, förtrösta på honom, han skall göra det. Han skall låta din rättfärdighet gå fram som ljuset, din rätt som middagens sken.
Tack för ert oändliga tålamod med mig! Jag är så dålig på att uppdatera, men det händer verkligen såå mycket i mitt liv just nu.

Jag och min kavaljer på balen

Den senaste tiden så har jag verkligen inte gett Jesus någon tid i mitt liv. Och det känner jag verkligen, jag är stressad, jag surar och är bara allmänt konstig. Jag behöver Gud (det gör vi alla)! Jesus är mannen i mitt liv, han förtjänar den viktigaste platsen. Men jag har inte gett honom den, jag har fyllt den platsen med annat. Men det ska det minsann bli ändring på!

Ikväll träffade jag min tjejgrupp och det var såå viktigt! Det är verkligen viktigt att omge sig med kristna vänner och bara prata om allt och be tillsammans. Det betydde mycket för mig, jag kom till insikt om många saker i mitt liv.

Om två veckor (helt sjuk?!) så tar jag studenten. Det är mycket i skolan just nu och dessutom så har ju jag gått och blivit kär.. Det är mycket i mitt liv som tar tid, och jag har bortprioriterat Gud. Den prioriteringen ger resultat: inga bra resultat. Jag saknar verkligen Gud, jag behöver honom så mycket. Det gör vi alla. Gud är helt fantastisk, för även om jag knappt har gett honom någon tid på flera veckor så älskar han mig lika mycket när jag kommer tillbaka och behöver hans hjälp. Han skulle aldrig säga "Nej du, du har inte brytt dig om mig så varför skulle jag då bry mig om dig nu?". Utan han står ALLTID med öppna armar och bara älskar!

För Gud är kärlek