Jag, mig och mitt

FÖRLÅT att jag har varit så galet inaktiv den senaste tiden, jag har ju börjat min praktik nu i Göteborg och jag är så trött om dagarna så jag orkar ingenting, och på helgerna vill jag bara vila. Och tyvärr så är bloggen ganska långt ner på min prioritetslista.. Men nu ska ni få er ett inlägg!

  • Johannesevangeliet 16:23-24 Den dagen kommer ni inte att fråga mig om något. Amen, amen säger jag er: Vad ni ber Fadern om i mitt namn, det skall han ge er. Hittills har ni inte bett om något i mitt namn. Bed och ni skall få, för att er glädje skall vara fullkomlig.
  • Matteusevangeliet 6:25 Därför säger jag er: Gör er inte bekymmer för ert liv, vad ni ska äta eller dricka, inte heller för er kropp, vad ni ska klä er med.

Alltså det är ju
hopplöst! JAG är ju hopplös! Sen jag började min praktik i måndags så har jag börjat fundera på riktigt på vad jag vill jobba med. Och det jobbiga är att mitt svar blev att jag inte ville jobba alls, jag avskyr verkligen att vara bunden till att gå upp tidigt varje morgon och sluta sent. Man jobbar nästan en tredjedel av sitt vuxna liv. Och jag har haft sån ångest över detta!! För pengar måste man ju ha, och för att få pengar måste man jobba... Vill jag verkligen jobba som byggledare??

Jag har klagat en hel del till min pojkvän nu den senaste veckan över hur jobbigt allt är (framförallt det här med jobb..), men så sa han en sak som fick mig att vakna upp. Det var vid ett tillfälle jag sa att jag bara ville resa runt och göra roliga saker, inte behöva jobba. Då sa han att jag inte bara kan tänka på mig själv och göra det jag tycker är kul, det finns ju folk som har det mycket sämre och behöver hjälp. Jag tänkte inte så mycket på det då, men sen i efterhand så skämdes jag rejält över hur egoistisk jag har varit. Jag har det hur bra som helst, men har ändå bara klagat på allt. Plus att jag verkligen INTE behöver oroa mig över vad jag ska göra för det är ju Guds jobb att sköta planeringen! Det hade jag HELT glömt bort!! Men nu ska det bli ändring på det hela, mindre fokus på mig själv och mer på andra.

Vi lever i ett väldigt självfixerat samhälle, där precis allt kretsar runt oss själva. Allt handlar om vad jag vill, vad jag vill ha osv. Man ska bli framgångsrik och tjäna pengar, eller ha en perfekt familj, fin bil och allt det där. Men jag tror verkligen att det här nya egot är en av anledningarna till att vi är så ensamma i västvärlden idag, vi fokuserar så mycket på oss själva så vi glömmer bort att bry oss om människor i vår omgivning. Vi ser helt enkelt inte när folk i vår omgivning glider ifrån oss.

Så det vill jag skicka med er, ta hand om människor i er omgivning! Jag lovar att ni kommer få ett större perspektiv och era egna problem kommer bli mindre.
#1 - - Amanda:

Snygging på bild! Hoppas praktiken i Göteborg går bra! :)

#2 - - Julia Linnea:

Nämen tackar! Det går bara bra, jag sliter och står i hela dagarna;)