Stop complaining!


  • Psaltaren 143:8 Påminn mig varje morgon om din godhet, för jag litar på dig. Visa mig den väg jag ska gå! Jag behöver dig!
  • Jesaja 43:2 När du måste gå genom djupa vatten och stora svårigheter, ska jag vara med dig. När du vandrar genom floder av bekymmer, kommer du inte att drunkna! När du möter en eldstorm av motstånd och förtryck, ska du inte bli bränd. Lågorna ska inte skada dig.
Jag har nu jobbat två veckor på min praktik här i Göteborg och jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv! Jag är inte van vid att kliva upp tidigt och slita med kroppen på dagarna :P Både Anna och min pojkvän har fått stå ut med att höra hur jobbiga dagar jag har och om allt som är dåligt just nu. Och jag tror varken de eller jag själv har mått bättre av allt mitt tjöt (klag/snack på göteborska..?).

Så nu, både för mitt och min omgivnings bästa så ska jag sluta klaga på det som är dåligt och istället vara tacksam för det som är bra, tex att jag får bo i Göteborg med en av mina bästa vänner, att jag har en pojkvän som älskar mig, att jag får låna hans bil (en bil kan skänka mig mer glädje och frid än ni tror ;)) och framförallt, att jag har GUD med mig vart jag än går! Det spelar ingen roll ifall jag står på en fjälltopp, sitter i kyrkan, sliter i en betonggrop eller sitter på ett kontor så är han där, alltid. Det är så fruktansvärt skönt att veta!

Jag tror verkligen det är typiskt oss i västvärlden att klaga över allt vi inte har istället för att vara glada för det vi faktiskt har. Det är nog många som slösar bort större delen av sitt liv i jakten på det de inte har. Så jag vill bara uppmuntra er (och mig själv ofc..) att fundera över vad ni har att vara tacksamma för! Jag lovar att ni kommer på en del när ni väl kommer igång;)

~Love from Gtb~
#1 - - Anonym:

haha snyggt!

#2 - - Julia:

Tack?:)