New Day, New You


Nu blir det äntligen en liten update här får Göteborg, men inte av kära Julia utan av en viss Sarah, det är jag alltså... :)

Julia är på "bygget/jobbet" och roar sig, och andra hälften ak storasyster är på skolan, jag har alltså nöjet att roa mig själv. Det känns helt fantastiskt! Jag vet knappt var jag ska börja, kolla på film, gå ner till havet, baka bröd, eller läsa, eller göra ingenting.

Jag kan säga att jag varit väldigt stressad och oharmonisk den senaste tiden, och det är nog tyvärr många med mig.
Detta har lett till att jag började nu i veckan börjat fundera på vad gör jag för fel,  varför känner jag såhär när jag har 1000 saker att vara lycklig över?
Och det är först nu jag förstår att det snarare handlar om vad jag inte gör fullt ut....
Detta står i Ordspråksboken 28:26

"Den som litar på sig själv är ett dumhuvud! Den som däremot tar emot Guds vishet kan vara trygg."

Solklart nu när jag tänker på det, jag är ett dumhuvud alltså.
Jag vill så väldigt gärna lita på mig själv och tror att allt går att planera på ett eller annat sätt, men det gör det inte, det gör det inte.
Och om man bara litar på sig själv blir man trött, väldigt trött på sig själv och att man aldrig lyckas helt.

Men här kommer vändningen: När man lägger saker i Guds händer lyckas man helt.
Nu sitter jag här och tänker åh vad SKÖNT att jag kan lägga mitt liv i någons händer, någon som älskar mig och dessutom vet precis vad jag behöver , tack och lov! Jag vill lita mer på Gud än mig själv när det gäller planering.
Det vill jag jobba med varje dag.
Inte för att jag menar att man ska sluta att planera och ha mål, nej istället börja prioritera på ett annat sätt.
Jag är ganska övertygad om att man kan lura sig själv hur man prioriterar också.
Men när det kommer till kritan är det man prioriterar mest, det man först  och mest tänker på, och hur man sen planerar sin tid...
Såhär står det i Matteus 6:33 (och på engelska är det mycket vackrare tycker jag)
"But seek (aim and strive after) first of all His Kingdom and His righteousness (His way of doing and being right), and then all these things taken together will be given you beside."

Det är frid för en stressad själ det.
Sista saken jag vill säga på detta tema är att det kan var så guld värt att bara våga vara liten ibland och låta någon be för en, kramas eller ta emot uppmuntran.
Nu blev det här ett meeeeeega långt inlägg, men det är ju inte varja dag man får gästblogga (Y)
#1 - - Julia:

Tack för din update Sara!;)