Give him a try

  • Psaltaren 34:6,9 De som ser upp till Herren kommer att stråla av glädje, och de kommer aldrig att bli besvikna. Pröva Herren, och upplev själv hur god han är! Se hur han slösar sin barmhärtighet på alla dem som litar på honom.
  • Psaltaren 116:1-2 Jag älskar Herren, för han har hört mina böner och besvarat dem. Han har böjt sig ner och lyssnat till mig. Därför ska jag be till honom så länge jag lever.
Jag tror på Gud, inte för att jag älskar att läsa bibeln, inte för att jag tycker det är mysigt i kyrkan, inte för att alla mina vänner är kristna. Jag tror bara på det som är vetenskapligt bevisat och sånt som jag har upplevt själv. Gud är inte vetenskapligt bevisad och kommer aldrig att bli. Anledningen till att jag tror på Gud är för att jag har upplevt hans kärlek. Jag har känt Gud så tydligt att jag aldrig skulle kunna förneka att han finns, även om jag skulle vilja.

För några år sedan så bestämde jag mig för att jag inte skulle tro på Gud längre, bara för att testa om det blev någon skillnad liksom. Resultet: Jag klarade två dagar.. Det var de sämsta dagarna i mitt liv. Jag mådde så dåligt, inte för att det hände något speciellt eller så, allt kändes bara så tomt och mörkt.

Det är många som dumförklarar mig för att jag är kristen, som är stensäkra på att Gud inte finns. Då brukar jag fråga om de någonsin har testat själva om Gud inte finns, eftersom det inte finns något vetenskapligt belägg för det. Argumentet tillbaka brukar vara "Nej jag har inte testat, men man fattar ju att han inte finns". Jag är ledsen, men jag tar inte era argument seriöst. Inte förrän ni har testat själva. Och med testa så menar jag att helt enkelt sätta sig och säga till Gud (helt ärligt måste det vara) och säga til honom "Gud nu har du chansen, om du finns så visa det för mig." Så enkelt är det!