Ändra dina tankar och du ändrar din värld

  • Ordspråksboken 2:5-6 Förtrösta på Herren av hela ditt hjärta, förlita dig inte på ditt förstånd. Räkna med honom på alla dina vägar, så ska han göra dina stigar jämna.

Detta citat läste jag i en ordspråksbok som jag fick av Daniels mor i julklapp, är det inte hur bra som helst?! Vi människor är nämligen så små i vårt tänkande att hela vår värld kretsar kring oss själva. Vilket innebär att vi har makten att ändra hela vår värld bara genom hur vi tänker! Detta är verkligen något jag måste bli bättre på, mitt humör svänger ju värre än Michael Jackson på dansgolvet! Händer det något bra på morgonen så är hela mitt liv perfekt och inget kunde vara bättre! Men om det sen händer något tråkigt på eftermiddagen (eller jag helt enkelt känner mig ensam) så blir allt helt plötsligt helt värdelöst och livet suger. Jag skäms nästan när jag skriver det här på bloggen, men så är det..

Och tänk, en psykolog gör inga under, denne försöker bara ändra sin klients sätt att tänka, det är det enda som krävs! Så nu rycker vi upp oss allihopa och tänker positiva tankar!

#1 - - Jennifer:

Helt rätt! Känner verkligen igen mig med humöret... =/



Guds frid, kram kram!

#2 - - Simone:

Amen! Alltså jaa detdär med humöret, exakt så känner jag också! Och det är ju så onödigt! Men ändå blir det alltid så.. Speciellt om man är trött också. :)

Men du skriver jättebra! Kram! :)

#3 - - Julia:

Haha vilken tur att det inte är bara jag då ;D