Just a thought...


En dag när jag satt och tänkte så kom jag på en sak, ingenjör som jag (snart) är. Att Gud är ju precis som ett hus! Det säger antagligen inte er något men kolla på det här, Han är:

 

  1. Grunden i vårat liv. Det finns ingen starkare grund än Gud, det är det enda vi inte kan förlora. Vi kanske har mycket pengar, en bra familj, världens bästa vänner som grund, men allt det här kan försvinna. Det kan inte Gud. Hur mycket vi än förlorar så finns han alltid kvar.
  2. Väggarna som stöttar. Det spelar ingen roll vad vi går igenom livet, vi kan alltid finna tröst och frid hos Gud. Han överger oss aldrig när det är svårt. Är det tufft så kan vi bara stanna upp en stund, luta oss mot Gud och få ny styrka.
  3. Taket som skyddar. Det finns inte en chans att vi tar oss igenom livet helt utan skador, psykist tänker jag på. Det finns alltid någon som sårar, någon som säger något dumt och någon som förstör för oss. But that's life. Vi måste klara av det. Men med Gud som skyddar blir allt mycket lättare, vänder vi oss till honom så kan han skydda oss från det värsta. Och om det redan har hänt så kan han hjälpa oss att läka. Inga sår är för stora för Gud.
#1 - - fanny:

du skriver så otroligt bra! saker man inte funderat på förr om Gud. Du är så stark och det märks att du lever i Gud, hoppas jag också kan skriva sådär öppet om Gud någon dag :)

#2 - - Julia:

Hej Fanny!



Vad roligt att du gillar det jag skriver!

Det kommer du göra, du har ju redan den ambitionen, det är det enda som behövs! Då är du på god väg!

Jag har inte alltid skrivit så som jag gör nu, kolla bara på mina inlägg i början av min blogg.. Men det handlar bara om att våga, det är fler som uppskattar det än man tror!



Igår sade en kompis något tänkvärt till mig, att när man är gammal och ser tillbaka på sitt liv så kommer man aldrig säga "Åh nej, jag tog alladeles för mycket tid med Gud" eller "typiskt, jag var ju alldeles för tajt med Gud". Det han menade var att vi kan aldrig ta för mycket tid med Gud!



Keep up the good work och stå för din tro, jag lovar att det är värt det!;)



KRAM