Win win

  • 2 Krönikeboken 16:9 Ty Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft skall hjälpa dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom.

Ikväll var jag ute på en liten liten promenad runt min lilla lilla by. Allt var så vackert med ängarna, skogarna, fjällen och kvällssolen och jag kände en sån tacksamet för allt! Då började jag fundera över hur mitt liv skulle vara utan Gud. Vad förlorar jag på att vara kristen egentligen??

 

Jag gick och tänkte ganska länge och det enda jag kom fram till var lyx. Lyx i form av en fet bil, ett stort hus eller mycket pengar. Fst grejjen är att man behöver ju inte missa det heller.. Men det är lättare att leva för Gud utan det. Men jag förlorar ju verkligen ingenting på att vara kristen, jag bara vinner vinner och vinner! Win win. Det är ju huur bra som helst!

 

#1 - - Ellen:

Härlig bild på dej :)
Jag tänkte tipsa din härliga blogg på din blogg! :) Undrar om jag kan får låna den här bilden? Jag kommer att länka inlägget till dej sen! Kram

#2 - - Julia:

Absolut, eftersom du frågar så fint så får du självklart låna den;)

#3 - - Ellen:

Tack! :) Jag kommer att länka inlägget när jag är klar! :)