Rutin, rutin..

  • Starting your day right: "In the world, you don't belive anything until you see it. In God's kingdom, you have to belive it first, and then you see it."

Hej igen!

Nu är jag tillbaka i Sverige efter en härligt tripp till Thailand. Hoppas ni har haft det bra!

(Och om du hoppade över det som stod ovanför för att du trodde det var en bibeltext, så läs det innan du fortsätter eller kollar på mina fina bilder.. ;))

 

Jag har en liten bok som jag läser varje morgon, Starting your day right, den fick jag av en kär vän i julklapp. Och man startar verkligen dagen på ett bra sätt, tillsammans med Gud. Jag förstår verkligen inte hur Joyce Meyer har kunnat skriva ihop 365 så otroligt bra texter!

 

För mig är det väldigt viktigt med rutiner. Väl fungerande rutiner. Det får min vardag att bli lättare på något sätt. Och om jag inte har rutiner så är det mycket som inte blir av, träning och bibelläsning är bra exempel på det... Bibeln är en så klurig sak, innan man läser den så känns det på något sätt jättejobbigt att sätta sig och börja läsa (istället för att hänga på facebook eller se på någon kul serie), men alltid när man väl börjar så inser man ju hur grym den är! Och så tänker man "varför gjorde jag inte det här tidigare?". Därför är det viktigt för mig, och även för många andra, att ha rutin när det gäller bibeln och bön.

 

Det behöver inte vara att du ska gå en timme tidigare varje morgon för att be och läsa bibeln, verkligen inte. Det kan räcka med att läsa, om än bara lite, och be en stund på kvällen. Bara man får till en rutin, annars är det som sagt lätt att det inte blir av (talar av egen erfarenhet..). Och tro mig, när du väl har börjat så kommer du verkligen inse hur värdefullt det är! Du kommer märka skillnad när Gud får vara en del av ditt liv varje dag, inte bara på fredagar och söndagar!

 

Så kom igen nu, det är bara att börja på en gång, inte nästa vecka ;)

 

#1 - - Ellen:

Åh vilka härliga bilder! :D

Jag läser varje dag. Lite på morgonen och på kvällen. :)

#2 - - Julia:

Tack, och härligt Ellen!