Myyyyyys och kärlek

Igår åt Rebecca, Alex och Christian lunch/middag hemma hos oss. Sen åkte vi och firade Rahel som har fyllt hela 25 år! Mycket folk i en liten studentlägenhet, det  var jättemysigt! Efter det så åkte jag, Therese och Erik hem till Magnus och bakade lite "pepparkaksdeg". Vet inte riktigt vad som hände med den.Men såklart glömde vi bort tiden som vanligt så jag kom inte i säng förrän vid 1 inatt. Men det var det värt som vanligt!

  • Kolosserbrevet 3:10 "Istället har ni tagit på er nya rena kläder, en ny mänsklig natur, som ständigt förnyas då ni lär känna Gud bättre och blir allt mer lika er skapare." 3:12 "Ni har tackat ja till Guds inbjudan om att få tillhöra honom. Ni är hans egna och han älskar er. Därför måste ni ta på er en ny mänsklig natur: visa medkänsla och var vänliga mot varandra, erkänn ert behov av varandra, och behandla varandra med mildhet och tålamod. Ha överseende med varandras brister och förlåt den som har gjort något ont. Jesus har ju förlåtit er, och därför måste också ni förlåta varandra. Men det viktigaste av allt är att ni älskar varandra."
Tänk på hur ni behandlar varandra! Varenda rörelse och blick räknas, inte bara orden! Ett himlande med ögonen kan dra ner någons dag. Och om ni tycker att någon gör något bra eller är bra på något så våga säga det! Man blir ju jätteglad om någon man inte känner så väl kommer fram och säger något snällt! Var förebilder för varandra, ta hand om dom "svaga" och se till att alla får vara med, det är jätteviktigt.
Ni alla är otroligt värdefulla och vackra med tänk på att det tyvärr inte är alla som är medvetna om det! Ni är älskade av er familj era vänner och Gud! Glöm inte det♥
#1 - - Mange:

Att jag råkade hitta hit=0 Long time no see huh?

Alltså "Gilliez"(slår vad om att du inte hört det på ett tag btw^^)Men Oj alltså när jag läste det här så känner jag verkligen att jag borde säga något:) Jag blir verkligen inspirerad av dig!! När du på ett sånt frimodigt och uppmuntrande sätt delar med dig av bibelord och dina tankar omkring dem ;)Fortsätt verkligen med det tycker jag!!(Y)