Gud, eller inte Gud?

  • Jeremia 29:11-12 Jag vet vilka tankar jag har för er, säger herren, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp. Ni skall kalla på mig och komma och be till mig, och jag skall höra er. Ni skall söka mig, och ni skall också finna mig om ni söker mig av hela ert hjärta. Ty jag skall låta er finna mig, säger herren.
I höstas tvivlade jag mer än någonsin. Jag visste att jag levde "halvkristet"; jag stod för min tro och allt det där, men mer än så var det inte. Och jag visste att det var sjukt ovärt att leva så, jag tjänade inget på det. Helt ärligt så ville jag också supa och röka som alla andra och bara skita i allt, men samtidigt leva för Gud. Men jag fick det inte att gå ihop och jag var inte alls nöjd med min tillvaro. Jag fick inte den bekräftelse jag behövde, varken från Gud eller mitt okristna umgänge.

I oktober skulle jag åka till en konferens som heter Youth i Uppsala. Jag sa till Gud "Okej, det här är din sista chans. Gör du inget så skiter jag i dig och lever som alla andra och helt utan gränser." Och när jag åkte var jag inställd på att jag skulle återvända till Östersund utan Gud.
Men Gud hörde såklart mina ord och han mötte mig på ett helt fantastiskt sätt i Uppsala. Det var så klart inte Gud som hade gått ifrån mig utan tvärtom. Så Gud förklarade för mig som störde vår relation (vad tänker jag inte skriva här) och det var så mycket som jag plötsligt förstod som jag inte hade fattat förut! Så det var bara att göra sig av med skiten och jag återvände till Norrland lycklig, fri och med en starkare tro än någonsin.

Gud har en framtid klar för oss, han har en plan över våra liv. Det enda vi behöver göra är att söka honom uppriktigt, att söka och vilja finna. Då ska han låta oss finna honom. Det funkar liksom inte att be "Gud, om du finns så visa dig för mig" och samtidigt tänka (Fast jag vet ju att du inte finns), för Gud vill att vi ska söka honom uppriktigt! Att verkligen ge honom en ärlig chans att visa sig i våra liv. För Gud tränger sig inte på någon. Det är vi som måste ta steget mot honom. Det första steget är vårt så ge Gud en chans!
#1 - - Maria "hoppetoss":

du är grym på förklara gumman, fortsätt så här med din blogg, den är grym !!!!!<3

#2 - - Julia Linnea:

Tack så mycket Maria! Jag ser fram emot dina sms ska du veta;)

#3 - - Christina:

Hej Julia!

Kul att hitta hit till din blogg!

Snygg och fräsch blogg med bra inlägg - bra jobbat :-)

#4 - - Julia Linnea:

Tack så mycket för din uppmuntran Christina!:)