All the Praise

Planetshakers - All The Praise


  • Galaterbrevet 1:10 Som ni förstår säger jag inte detta för att hålla mig väl med människor, utan för att bli godkänd av Gud. Jag struntar i vad människor tänker, för om jag fortfarande försökte hålla mig väl med människor skulle jag inte kunna tjäna Kristus.

Nu sitter jag återigen
på biblioteket och pluggar. Men glad är jag för jag lyssnar just nu på Planetshakers! Ett av många band som spelar lovsång - musik om/till Gud. Och man mår verkligen så himla bra av att lyssna på lovsång!

Igår hade jag en riktigt kass dag, jag kände mig så ensam. Men det var jag inte. Jag är aldrig ensam, en av de många fördelarna med att ha tagit emot Jesus. Det spelar ingen roll hur många gånger jag går ifrån Gud så finns han alltid kvar när jag kommer tillbaka. Jag är ju en fri människa, Gud låter mig gå min egen väg, vare sig det är med eller utan honom. Han har inga som helst krav på oss, vilket jag nästan ibland skulle önska att han hade eftersom han alltid vet bäst. Gud är som en perfekt pappa. Men ju närmare jag kommer Gud, desto mer känner jag vad som är rätt i mitt hjärta. Vad jag egentligen vill och behöver.
Att vara kristen är det mest spännande som finns, jag skulle aldrig önska mig själv eller någon annan ett liv utan Gud!

Att andra tycker att man är dum i huvudet eller ställer jobbiga frågor ingår. Så har det varit de senaste 2000 åren och så kommer det att fortsätta. Men personligen så tycker jag bara att det är bra, att ställa sin tro inför prövning är bara nyttigt! Att ställa sig själv frågan "Vad är det jag tror på egentligen?".  Det har jag gjort många gånger, och som tur är så har jag alltid kommit fram till ett svar. Annars skulle inte den här bloggen finnas över huvud taget! Keep up the good work folks!