Berg, Gud, deppig, fokusera, glad, hemma, himmel, idé, ledsen, natur, promenad

Walking with God

  • Filipperbrevet 4:6-7 Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus.
Idag har jag suttit hemma och gjort, tja inte mycket vettigt.. Till slut när jag var så uttråkad och rastlös som jag kunde bli så beslöt jag mig för att ta en promenad. Och vilket fantastiskt beslut! Det var ganska tråkigt till en början med skog och mulen himmel, men så kom jag ju på den brighta ideén att jag kunde be samtidigt som jag promenerade! Först var det lite svårt att fokusera så jag satte igång med att be högt istället. Och vilken underbar promenad det blev!
När man umgås med Gud så är det alltid så mycket som släpper och man får ett bredare perspektiv. Man kan helt plötsligt förstå saker som varit helt obegripliga fram tills man tar upp det för Gud. Han är bara så himla skön. Så jag kan STARKT rekomendera naturpromenader tillsammans med Gud.
 
From this...


...To this!