Ansikte, Chokladpudding, Gud, Helig, Hjärta, Kristen, Kärlek, Pingst, Ungdomar, Vana

Xoxo

  • 1 Johannesbrevet 4:7 - 8 Mina älskade, låt oss älska varandra, ty kärleken är av Gud, och var och en som älskar är född av Gud och känner Gud. Den som inte älskar har inte lärt känna Gud, ty Gud är kärlek.
Ikväll var det äntligen dags för Ungdomssamling igen! Så kul att se alla ungdomar igen efter sommaren! (Okej då, jag räknas väl också som ungdom fortfarande, men om bara en vecka är mina dagar som tonåring över!)
Temat i höst är "Heliga vanor", och ikväll pratade Zara (Ungdomspastor i Pingst) om tid. Tid tillsammans med Gud, den mest grundläggande "heliga vanan". För det är ju svårt att kalla sig kristen om man aldrig spenderar tid med Gud?
 
Den andra bilden nedan var jag tvungen att bjuda på... På något konstigt vänster så lyckades jag bli deltagare i en tävling som gick ut på att hitta ett gelehjärta i chokladpudding, med ansiktet som ni kanske kunde lista ut av bilden. Men jag kan i alla fall stolt säga att jag vann! ;)
 
 

Denna bild bjuder jag på... (Finns ju en risk att jag kommer ångra detta senare dock..?)
#1 - - Ellen:

Hoppas att du får det trevligt
på ungdomssamlingen! :D Härlig bild på dej!

#2 - - Julia Linnea:

Det var toppen! Haha tack ;)