Glad påsk!

  • Psaltaren 23:1-3 "Herren är min herde, mig skall intet fattas. Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro. Han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull."
Glad påsk på er, hoppas ni har en bra långhelg!
 
Jag har precis tagit fram en gammal bok som jag inte använt på länge, ett helt år för att vara exakt. Men nu har jag börjat använda den igen och det är så himla härligt! Jag presenterar:...... Min bönebok! I den här boken skriver jag till Gud, jag skriver upp alla mina böneämnen och berättar lite hur min dag varit, så bönedagbok kan man kalla det. Jag tog fram den igen för att jag tyckte det var svårt att be, jag kunde inte fokusera och mina tankar bara gled iväg hela tiden. Så då började jag skriva istället, och det fungerar så mycket bättre för mig! Att sitta med pennan i hand och verkligen skriva ner det man ber! Och när man skrivit ner det så kan man fokusera på det man ber för eftersom det står framför en. Så detta kan jag verkligen rekommendera om du tycker det är svårt att be!
Ett annat sätt som fungerar för mig är att be högt, att vara själv på mitt rum eller promenera i skogen och prata högt med Gud. Det är underbart!
 

Dagens utmaning!
  1. Hitta ett sätt att be på som fungerar för dig!

 

-Om du har några frågor till mig eller om du vill att jag ska be för något så är det bara att skriva i kommentarsfältet eller maila mig privat! ❤