Start with yourself!

  • Matteusevangeliet 6:6 "Nej, när du ber, gå då in i din kam­ma­re, stäng dörren och be se­dan till din fa­der som är i det fördol­da. Då skall din fa­der, som ser i det fördol­da, belöna dig."
Idag cyklade jag till och från jobbet (16km!) för första gången i år, jobbigt men ändå skönt! Bra insats i längden för både miljön, plånboken och hälsan! Och så blir man ju så här härligt rödrosig om kinderna..
 
När jag och Daniel var på bibelskolan så skulle vi ibland gå ut och snacka med folk på stan, typ evangelisera. Daniel var starkt emot detta eftersom han inte kände sig stark nog i sin egen tro då. Tanken är väl att man ska vilja dela med sig av evangeliet? Att det ska vara en glädje och inte något jobbigt? Ja, det tror jag. För några år sedan så tyckte jag ofta att det var jobbigt, men nu är det utan tvekan något av det roligaste jag vet! (För Daniel också!). Det är sååå underbart att få gå hem och känna att man blivit använd, att man kan ha påverkat en människas liv!
 
(Tolka inte detta som att jag på något sätt har nått målet och är så himla kristen, jag är låååångt ifrån perfekt och har inte heller helt lyckats skaka av mig rädslan för vad folk ska tycka. Men min bön är att detta ska bli en uppmuntran, för både mig och dig!)
 
Hur kommer man hit då? TID MED GUD!! Det är nästan alltid svaret på det mesta!! Om du har en vilja att komma närmare Gud och få leva livet med honom så MÅSTE ni spendera tid ihop! Det finns inget annat sätt och inga genvägar! Om du vill komma närmare Gud så är det upp till dig, Gud tränger sig inte på någon och han kommer inte närmare någon som inte ber om det. Men hans högsta önskan är att du ska be om det! Be om att få komma närmare honom, tro mig, han svarar på bön!
 
Varje morgon när jag vaknar så ber jag, och jag ber varje dag att jag ska få bli använd! Sen är det bara att ta chanserna som Gud ger en! Och jag har fått så många chanser! Senast idag fick jag berätta om min tro för en tjej, och det är SÅ HIMLA HÄFTIGT! Jag känner aldrig en sån tillfredsställelse som när jag får dela med mig av det största i mitt liv.

Dagens utmaning:
1. Ta mer tid med Gud, gärna en stund på morgonen
2. GÖR DET! Du kommer inte ångra dig när Gud börjar göra saker i ditt liv!


-Om du har några frågor till mig eller om du vill att jag ska be för något så är det bara att skriva i kommentarsfältet eller maila mig privat! ❤