What are you working for?

  • Matt 6:33 "Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också."
  • Luk 16:13 "Ingen kan tjäna två herrar. Antingen kommer han då att hata den ene och älska den andre, eller kommer han att hålla sig till den ene och se ner på den andre. Ni kan inte tjäna både Gud och mammon (pengar)."
Idag har jag varit och jobbat, på dagis. Det är ett helt ok jobb, inte min passion kanske, men det duger. För
några dagar sen var jag och lyssnade på en kille som snackade i en kyrka. om just jobb. Och det han sa var sjukt bra! Han snackade om skillnaden med att jobba för pengar eller att jobba för Gud. Tjäna mammon eller Gud helt enkelt. För Jesus säger att vi ska först söka Guds rike och Hans rättfärdighet, så kommer vi få allt annat vi behöver!
 
Jag har verkligen försökt gå till jobbet med det som motivation, att mitt första fokus får vara att få prata med mina kollegor om vad jag tror på, och så får jag lön på köpet! Mitt jobb känns så otroligt mycket mer meningsfullt! Och Gud har gett mig så många fantastiska samtal med olika personer! Verkligen djupa och meningsfulla samtal. Och de ger en sån kick! Då går man alltid hem från jobbet med ett leende på läpparna!
 
Vårt uppdrag är inte att frälsa någon, men det är att berätta för dem! Att åtminstone ge dem chansen att få höra om Gud! Låt människorna du möter få höra om den fantastiska nyhet du bär på! Du kan faktiskt bidra till att rädda deras liv.
 

Dagens utmaning!
  1. Be Gud varje morgon att han ska använda dig på din arbetsplats eller skola
  2. Ta de chanser han ger dig!

 
-Om du har några frågor till mig eller om du vill att jag ska be för något så är det bara att skriva i kommentarsfältet eller maila mig privat! ❤