Gästinlägg #2 - Signerat Disco D

Jag skulle aldrig skriva ett blogginlägg! Så har jag sagt så länge jag kan minnas. Men detta är bara ett gästinlägg på den för övrigt bästa bloggen som finns. Och jag ska börja med att ge dig lite beröm Julia! Jag har länge fascinerats över din viset och begåvning i dina inlägg. Så ung, och så vis! Om du fortsätter följa Guds ledning kommer du få vara med om mycket häftigt i livet! Och dig ska jag få gifta mig med! Gud är god!
 
Anledningen att jag skriver är att jag känner mig manad till att skriva. Som du säkert känner till åker jag tillsammans med Julia, Malin och Gustav till Filippinerna på tisdag på en månads missionsresa med UMU (Ungdom med uppgift) eller Youth With a Mission som dom så fint heter på engelska. Jag började tvivla härom veckan på om det verkligen var rätt att åka tillbaka. Varför vet jag inte, jag började oroa mig och hela tiden kom tankarna tillbaka. Är det Guds vilja att vi ska tillbaka? Jag har ju inte fått det bekräftat av Gud konkret eller av någon annan... Dessa frågor dök upp, om och om igen.
 
 
Så en dag när jag satt och läste en bok om en tjej som heter Tracy Evans talade Gud till mig genom denna bok. Gud talar till oss på lika många sätt som det finns sätt skulle jag vilja formulera mig. Jag vill citera några stycken som blev så väldigt verkliga där jag satt på tåget och grubblade över livet.
 
"Inget stänger våra hjärtan och hindrar oss från att ta steget ut i en övernaturlig livsstil mer än fruktan"
 
"Jag tar hellre ett steg framåt, även om jag inte är helt säker på att det är rätt, än förblir handlingsförlamad och vacklande. Alltför många gånger har jag blivit kvar i det mediokra och trott att jag väntade på Gud, när jag i själva verket bara gömde mig i fruktan. Som någon sa: Man kan inte styra en bil om den inte rör sig. Jag har börjat lita på att Gud kommer leda mig, men om jag inte är i rörelse kommer han inte kunna göra det Han gör bäst!"
 
Att spendera tid själv med Gud är viktigt! Det är det absolut viktigaste vi kan göra! Men att bara sitta och vänta på att Gud ska knuffa ut oss tror jag inte är rätt taktik. Jag insåg att det som fick mig att känna mig osäker var FRUKTAN. Fruktan för att jag valde rätt, Fruktan för om vi verkligen kommer kunna vara till någon hjälp. Fruktan över en massa nonsens som den onde försökte få mig att tro på.
 
"Ju mer vi lär oss att leva som Jesus gjorde och bara gör och säger det Fadern gör och säger, desto mer kommer vi att leva utifrån eld i vårt inre, utifrån våra hjärtan. Vi kommer inte att vara som små barn som är beroende av att deras föräldrar styr vartenda steg. Tvärtom, eftersom vi har överlåtit oss själva till att älska det Fadern älskar kan Han anförtro oss att fatta beslut som Han mer än gärna backar upp. Så är det förstås inte om vi har våran egen agenda. Men våra hjärtan slår i takt med Hans, så varför skulle Han inte vilja möta den längtan som finns i våra hjärtan?"
 
Joh 15:7 - "Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill, och ni ska få det. Min Fader förhärligas, när ni bär rik frukt och blir mina lärljungar."
 
Ef 2:10 - "Ty hans verk är vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar, som Gud har förberett, så att vi skall vandra i dem."
 
De drömmar och det du längtar efter i ditt hjärta. Stämmer det med vad bibeln lär? Om svaret är ja, tveka inte att ta första steget och Gud vill styra din rullande bil. Bilen gör ingen nytta i garaget!
 
Det bästa av allt! Vi är inte ensamma på vårt äventyr om vi läser i Apostlagärningarna 1:8 - "Men när den helige Ande kommer över er, skall ni få kraft att bli mina vittnen i Jerusalem, och i hela Judeen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns."
 
Den kraften behöver jag! Den kraften behöver du! Utan kraften kan vi inte göra någonting! Tack Gud för den helige ande!
 
Tack för besöket i din blogg Julia! - Daniel
 
 
#1 - - Julia:

Grymt Daniel! Vad stolt jag blir över dig! :D

#2 - - Barbro:

Jag läste ditt inlägg, Daniel för Edvard o Andreas. Det var bra skrivet. De hälsar o vi alla önskar er en Guds välsignad resa o att ni får bli använda efter hans vilja. Ser fram emot att följa er. Stor kram till er båda

#3 - - Therese :

Men va! Du är duktig på att skriva Daniel! :D tack Jesus för er två.