Prayer

  • Matteusevangeliet 7:7 "Be så skall du få, sök så skall du finna, bulta så skall dörren öppnas."
  • Johannesevangeliet 14:12-14 "Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern. Och vad ni än ber om i mitt namn, skall jag göra, för att Fadern skall bli förhärligad i Sonen. Om ni ber om något i mitt namn, skall jag göra det."
  • Jakobs brev 1:5-8 "Om någon av er brister i visdom skall han be till Gud, som ger åt alla villigt och utan förebråelser, och han skall få den. Men han skall be i tro utan att tvivla. Ty den som tvivlar liknar havets våg, som drivs och piskas av vinden. En sådan människa skall inte tänka att hon kan få något av Herren, splittrad som hon är och ostadig på alla sina vägar."
Om det är något jag lärt mig under det senaste halvåret så är det att bön verkligen har makt! Gud lyssnar verkligen till varenda liten bön vi skivckar iväg! Och han svarar alltid, men det är det enda vi vet, vi vet aldrig när och hur han svarar! Han svarar sällan på de sätt som vi tror eller tänker att han ska göra.
Jag tror ofta bönen är underskattad, det finns så otroligt mycket kraft i att be till världens skapare! Ju mer vi ber om saker, desto mer kommer vi se hända! Och det är så himla enkelt att be! Jag brukar ofta be i Bilen på väg till jobbet, att Gud ska använda mig idag, och det har han verkligen gjort! Jag har fått blivit använd sååå mycket på mitt jobb och det är en fantastisk känsla!
 
Nu när vi har varit ute på den här resan har vi många gånger bett för sjuka människor, och vi har fått se fantstiska helanden! Döva har fått sin hörsel, blinda sin syn och brutna ben har växt ihop! Men många gånger har det inte hänt något alls heller. Och hur vi än klurar på det så kommer vi aldrig att förstå varför Gud gör som han gör. Det enda vi kan göra är att lita på är att han vet och vill vårt bästa, samt att han har ett mycket mycket bredare perspektiv än vad vi har. Vi ser ju bara  den lilla bilden från vårt perspektiv medan han ser hela världen på samma gång!
 
Om du aldrig bett till Gud så pröva! Sätt dig ner i ett par minuter och be att Gud kommer möta dig eller på något sätt visa sig för dig. Det kanske inte händer något där och då, men Gud kan ju det där med perfekt timing ;)
IKEA med Susanne & Rebecca
En välkomst-teckning från några av barnen i kyrkan!

 -Om du har några frågor till mig eller om du vill att jag ska be för något så är det bara att skriva i kommentarsfältet eller maila mig privat! ❤