You want him? Get him!

  • James 4:8 "Draw near to God, and he will draw near to you."
 
First of all, no matter if you're a Christian or not, all people have a longing in their heart that can't be filled with anything but God. Until you have him in there, you aren't able to be truly satisfied with your life. You will always be looking for more and think that when you get married you'll be satisfied or when you get kids you'll be satisfied or when you get that car you'll be satisfied etc. Well, that is a lie, because none of those will give you true satisfiction, only God can give you that!
 
If there's something I've learned about God, it is that he wont force himself on anyone, because he is honoring our free will. This also means that if you want him to get near you, BUT don't ask him to, he won't.
 
If you want more of God, you have to get him! If you want to get closer to him and hear him speak to you, you have to pray! If you want your faith to grow and you want to possess knowledge about God you have to read the Bible! It is as simple as that! Or not simple. Because we have so many distractions around us, that will draw us away from God. The TV is not evil in itself, but it's not good if you rather watch TV for 3 hours, than spend some time with God.
 
Ask yourself:
  1. Do I want to get closer to God?
  2. What am I actually doing to achieve this?
 

- Challenge of the week -
  1. If you're a Christian: Spend more time with God!
  2. Not a Christian: Try to pray or read the Bible!

 
 
  • Jakobsbrevet 4:8 "Närma er Gud, så skall han närma sig er."
 
Först av allt, oavsett om du är kristen eller inte, så har alla människor en längtan i sitt hjärta, som inte kan fyllas med något annat än Gud. Tills du har honom där,kan du inte vara helt nöjd med ditt liv. Du kommer alltid att leta efter mer och tänka att när du gifter dig kommer du vara nöjd eller när du får barn kommer du vara nöjd eller när du får den bil du vill ha så kommer du vara nöjd etc. Men det är en lögn, eftersom inget av det kommer att ge dig sann tillfredställelse, bara Gud kan ge dig det!
 
Om det är något jag har lärt mig om Gud, så är det att han inte tvingar sig någon, eftersom han hedrar vår fria vilja. Detta innebär också att om du vill att han ska komma nära dig, men inte ber honom om det,kommer han inte komma närmare.
 
Om du vill ha mer av Gud, så skaffa dig mer av Gud! Om du vill komma närmare honom och höra honom tala till dig, måste du be! Om du vill att din tro att växa och du vill ha kunskap om Gud måste du läsa Bibeln! Det är så enkelt! Eller inte enkelt. Eftersom vi har så många distraktioner omkring oss, som drar oss bort från Gud. TV:n är inte ond i sig, men det är inte bra om du hellre tittar på TV i 3 timmar, än spenderar tid med Gud.

Fråga dig själv:
  1. Vill jag komma närmare Gud?
  2. Gör jag något för att uppnå detta?
 

- Veckans utmaning -
  1. If you're a Christian: Spend more time with God!
  2. Not a Christian: Try to pray or read the Bible!

 
#1 - - Fundersam:

Så du menar på fullt allvar att du tror att man inte kan vara fullständigt nöjd med sitt liv utan att tro på den gud som beskrivs i den kristna Bibeln? Och att alla andra människor som lever på jorden och inte tror på samma gud som du, således inte kan bli lika lyckliga och nöjda med sin tillvaro? Jag tänker på människor som ser sig själva som hinduer, buddhister, muslimer eller ateister. Eller för den delen någon annan religion som funnit betydligt längre än den du själv anslutit dig till. Hur kan du säga något så säkert, utan att ha levt någon annans liv än ditt eget? Och vem är du att förminska någon annans liv genom att säga att det skulle vara bättre om de följde Bibeln istället för sitt egen hjärta/sin egen hjärna/sin egen tro?

Svar: Hej "Fundersam" och tack for ditt svar! Det ar alltid kul och bra med feedback oavsett om den ar positiv eller negativ!Jag forstar absolut hur du tanker och att det jag skrev kanska kan vara stotande och det ber jag om ursakt for! Jag vill inte provocera manniskor!
MEN, anledningen till att jag skriver som jag gor ar for att jag tror att alla manniskor kommer fa ta konsekvenser av deras handlande efter det har livet och jag tror att det bara finns tva alternativ: Under Guds beskydd (=himlen) eller utanfor hans beskydd (=helvetet). Jag respekterar alla trosaskadningar och levnadssatt och vill mota alla med karlek, men jag kanner ocksa en stark nod for deras liv, jag tror pa det som star i Biblen och Jesus sager att han ar den enda vagen till evigt liv. Mitt mal med det har livet ar att sa manga som mojligt ska fa uppleva Jesus och det syfte med varat liv som han ger och sedan aven en evighet med Gud!

Hoppas du forstar fast jag skriver pa engelskt tangentbord... :P Det ar bara att du hor av dig om du har fler funderingar! :)
/Julia Linnea
Julia Linnea