Immortal

  • Johannesevangeliet 3:16 "För Gud älskade människorna så mycket att han gav dem sin ende Son, för att de som tror på honom inte ska gå under utan ha evigt liv."
  • Romarbrevet 6:23 "Syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv genom Jesus Kristus, vår Herre."
Detta är något som jag aldrig riktigt tänkt på förut, vad det innebär att vara kristen i det långa loppet. I kyrkan så blir det lätt så att man vänjer sig vid kristna begrepp så ibland tänker man inte ens på vad det är man säger. "Ja ja, evigt liv är ju inget nytt direkt..." Men tänk på det, evigt liv!! Jag är ju fehund odödlig!! Kroppen som jag har nu kommer att dö någon gång, men min ande kommer fortsätta och dessutom få en ny kropp! Hur sjukt är inte det?!
 
Om du inte är kristen så önskar och hoppas jag av hela mitt hjärta att du ska investera i evigt liv och åtminstone ge Jesus en chans. Det handlar om liv och död - i evighet - så du borde verkligen tänka över saken! Jesus älskar dig och har erbjudit dig en gratis chans till evigt liv! Kasta inte bort den chansen!
 

Veckans utmaning
  • Se till att skaffa dig evigt liv! Och jag skulle personligen föreslå Jesus framför vampyrer, för de är mycket svårare att hitta.

-Om du har några frågor till mig eller om du vill att jag ska be för något så är det bara att skriva i kommentarsfältet eller maila mig privat! ❤
 

  • John 3:16 "For God so loved the world, that he gave his only Son, that whoever believes in him should not perish but have eternal life."
  • Romans 6:23 "For the wages of sin is death, but the free gift of God is eternal life in Christ Jesus our Lord."
 

This is something I havn't really thought about before, what it means to be a Christian in the long run. It is so easy to become familiar with Christian concepts in the church so sometimes you don't even think about what you are saying. "Whatever, eternal life isn't really a new thing ..." But think about it, eternal life!! I'm freaking immortal!! The body I have now will die someday, but my spirit will continue and I will get a new body! How sick is that?!

 

If you aren't a Christian then I really wish and hope with all my heart that you would invest in eternal life, and at least give Jesus a chance. It's about life and death - forever - so you really should think about it! Jesus loves you and has offered you a free chance for eternal life! Don't throw it away!


Challenge of the week
  • Make sure to get yourself eternal life! And I would personally suggest Jesus in front of vampires, because they are much harder to find.

-If You have any questions or if you want me to pray for anything, just write in the comments section or email me! ❤

 

#1 - - Björn korsgren :

mkt bra blogg julia , du skriver verkligen från hjärtat , tänk att vi har en sån god gud som vi har , det är fantastiskt , hoppas ni har det bra därborta , vänligen /Björn

#2 - - Ronja:

Hej,

Wow vad inspirerande det var att finna det blogg! Jag imponeras verkligen av människor som funnit sin grej i livet och satsar stenhårt på det, precis som du gör.

Nu är jag tyvärr inte troende på samma sätt som du är. Dock tror jag på att berömma andra, vilket mänskligheten rent generellt är väldigt dåliga på.

Hur som helst. Fortsätt gör det du gör för det är beundransvärt.

Kram

Svar: Hej Ronja och tack for din kommentar! Jattekul att du gillar min blogg! :)Stor kram
Julia Linnea
Julia Linnea