Trust

Den senaste tiden så har jag varit ganska stressad till och från över den närmsta framtiden då saker inte riktigt blivit som jag tänkt eller trodde att de skulle bli. Vissa av oss har ju förmågan att ställa in oss på saker och sedan bli jättebesvikna när det inte blir som vi förväntat oss..
 
Jag tvivlar faktiskt väldigt sällan, i princip aldrig, över Guds existens. Jag vet att Han finns. Men den senaste tiden har jag känt mig rätt övergiven av Honom, det har känts som att Han varit totalt frånvarande i mina böner. Som tur är så VET jag att Han aldrig skulle lämna mig eller saker jag lagt i Hans händer åt slumpen.
 
Psaltaren är inte min typ av Bibelbok egentligen, men läste detta och fastnade för det. Det påminner mig om vad som egentligen spelar roll i slutändan. Och med Gud så kommer allt lösa sig till slut, även om jag inte ser det nu!
 
Psalm 73:23-26
  "Men jag är alltid hos dig,
    du håller mig i min högra hand.
    Du leder mig med ditt råd
    och tar sedan emot mig med ära.
   Vem har jag i himlen utom dig?
  Och har jag dig,
       söker jag inget på jorden.
    När min kropp och mitt hjärta
   ger upp,
    är Gud mitt hjärtas klippa
        och min lott för evigt."
 
 
Recently, I've been quite stressed back and forth about the near future as things haven't really turned out like I thought they would. Some of us have the ability to set our minds up for things and then get really disappointed when things didn't happen as we expected them to.
 
In fact, I rarely doubt, almost never, God's existence. I know He exists. But lately I've felt kind of abandoned by Him, it has felt like He has been absent in my prayers. Fortunately, I know that He would never leave me or the things I put in His hands at random.
 
The Psalms is not my kind of Bible book really, but I read this and it stood out to me. It reminds me of what really matters in the end. And with God, everything will eventually work out and fall in place, even if I don't see it yet!
 
Psalm 73:23-26
"Nevertheless I am continually with You;
You have taken hold of my right hand.
With Your counsel You will guide me,
And afterward receive me to glory.
Whom have I in heaven but You?
And besides You,
I desire nothing on earth.
My flesh and my heart may fail,
But God is the strength of my heart
and my portion forever."
 
 
#1 - - Mikaela:

Härliga bilder :)

#2 - - Felicia:

fantastiska bilder

#3 - - Linnéa Hådell Löt:

Tänkvärt! Och väldigt fina bilder...

#4 - - Amanda Niclasson:

Fina bilder!

#5 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Alltså åh vilka underbara bilder!

#6 - - Angelica:

Härliga bilder!!

#7 - - Isabell Hedberg:

Vilka bilder alltså! Måste ha varit fantastisk utsikt i verkligheten!
Hoppas du får en fin kväll :)
Kram!

#8 - - JUNITJEJ:

Fantastiska bilder!

#9 - - dettanyaliv.blogg.se:

Så bra! Känner igen mig i att jag inte tvivlat på Guds existens, däremot har jag tvivlat på att Han är närvarande i mitt liv och lyssnar på mig. Personligen älskar jag Psaltaren, där beskrivs alla olika typer av känslor och det är befriande att läsa att hjältar i Bibeln också tvivlade!

#10 - - elin stridh:

härliga bilder :D

#11 - - Hanna Karlsson:

Vilket bra bibelord du hittat. Det ska jag också ta till mig av. Tack för det här inlägget.

#12 - - veckomagasinet anne von porat:

fin dikt och fina bilder