Foundation

  • Matteusevangeliet 7:24-27 Den som lyssnar till min undervisning och följer den är klok. Han liknar en man som bygger sig ett hus på berggrunden. Även när det blir skyfall och översvämning, och stormvindarna blåser med våldsam kraft mot huset, så rasar det inte eftersom det är byggt på fast mark. Men den som hör min undervisning och inte bryr sig om den är en dåre. Han liknar en man som bygger sitt hus direkt på sanden. När sedan regnet och översvämningen kommer, och stormvindarna blåser mot huset, så faller det ihop med ett stort brak.

Just nu så läser jag en kurs som heter Byggteknik i skolan. Det handlar om allt från fukt, material och luft till grund och isoleringsberäkningar. Faktiskt väldigt intressant! Grunden till ett hus är allt, det är verkligen såå viktigt att grunden är bra. Annars kan det sluta med att hela huset faller samman.
Det är precis samma sak med våra liv, om vi inte bygger våra liv på en stadig grund så finns det risk att våra liv faller samman.

Personligen så tror jag inte det finns någon bättre grund än Gud. För om man har honom som grund så spelar ingenting annat någon roll. Det kan storma hur mycket som helst men vi står ändå kvar. För tron är det enda vi inte kan förlora. Våra vänner, vår familj, våra iPhone:s, våra hus och till och med våra liv kan tas ifrån oss. Men aldrig tron och vetskapen om att Gud aldrig lämnar oss.
Idag så promenerade jag runt och utforskade min stad lite och då fann jag detta fina slott!