Barnpastor??

  • Psaltaren 91:9 - 12 Ty du har sagt att HERREN är ditt skydd, du har gjort den Högste till din tillflykt. Ingen olycka skall drabba dig, ingen plåga närma sig din hydda. Ty han skall ge sina änglar befallning om dig att bevara dig på alla dina vägar. De skall bära dig på händerna, så att du inte stöter din fot mot någon sten.
  • Skratt är ett lugnande medel utan några bieffekter. Arnold H Glasgow
Jag har fått ett nytt jobb, ett som jag aldrig förväntat mig.. Jag har blivit "Barnpastor" i Pingstkyrkan!
För ungefär en månad sedan så bad jag till Gud att om han ville att jag skulle stanna i Östersund så hade han två veckor på sig att fixa ett jobb åt mig, men det tog honom bara två dagar innan jag fick ett samtal från församlingen då de frågade om jag ville ha det här jobbet! Det är bara så gött hur Gud verkligen tar en chans när man ger honom den. För jag hade verkligen gjort klart för honom att nu har han chansen att styra mig vart han vill, och det gjorde han!
 
Så jag vill bara uppmuntra er till att våga kasta er ut i en oplanerad framtid och verkligen uppriktigt lägga den i Guds händer. För när vi gör oss tillgänliga för hans planer så använder han oss. Ger vi honom en chans att använda oss så tar han den! Och när vi följer Guds plan, hur tokig den än verkar från början, så blir det alltid till det bästa i slutändan!
 
Här är några bilder från i somras när vi serverade på ett bröllop!
#1 - - Ellen:

Grattis till Jobbet! :D
Härliga bilder!

Svar: Tack Ellen!:)
Julia Linnea

#2 - - Julia Linnea:

Tack Ellen!