Omprioritera!

  • Lukasevangeliet 6:37-38 "Döm inte, och ni skall inte bli dömda. Fördöm inte, och ni skall inte bli fördömda. Förlåt, och ni skall bli förlåtna. Ge, och ni skall få. Ett gott mått, packat, skakat och rågat skall Gud ge er i famnen. Ty med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er."
Hej på er! Nu är jag äntligen på bättringsvägen efter en veckas seg förkylning! Men jag har i alla fall fått mycket gjort under den här tiden, Daniel har varit hemma så vi har planerat bröllop! Fattar det knappt men nu är det bara 2 månader kvar!!
 
Idag var jag på planering inför något som kallas "Huset", det är i min kyrka för de som är mellan typ 11-14. Ni vet den där lite halvjobbiga åldern när man fortfarande är lite barn men är på väg att bli vuxen.. ;) Jag var i alla fall sjukt otaggad inför det här mötet, men vi åkte dit ändå. Väl där så var det en jättebra samling och vi hade ett väldigt bra samtal. Jag började verkligen känna nöd för de här fantastiska ungdomarna som nu börjar tänka själv över sin tro och mycket annat. Jag ser verkligen fram emot att få vara en förebild för dem!
 
Men hjälp vad svårt det kan vara ibland att engagera sig, jag är i alla fall kass på det. Det är för att jag är lat, riktigt riktigt lat. Och det blir ju inte bättre av att det finns en ondskefull idiot därute som inte vill något annat än att hindra oss från att engegera oss i vår församling. Men vi måste jobba emot honom! Prioritera i våra liv vad som är viktigt för Gud! Är det "Bonde söker fru" eller att barnen i församlingen ska få växa i sin tro? Missförstå mig inte, inget dömande mot att vara hemma en kväll och se på TV. Men det handlar om att prioritera. "Ajdå, mitt favorit TV-program går samtidigt som den där bönen i kyrkan jag hade tänkt gå på.. Äsch, det får nog bli en hemmakväll ikväll." Omprioritera! Det finns något så fantastiskt som SVTPlay, TV4Play osv på internet, så vi kan se programmet senare! Tro mig, detta är lika mycket (om inte mer) till mig själv som till dig och jag vill att det ska bli en uppmuntran och inte en skuldkänsla!
 
Engagerar du dig i din församling?
Om ja - Fantastiskt! Du är ovärderlig och Gud är så stolt över dig för att du bidrar till hans rike! Du samlar skatter i himlen!
Om nej - Gör det! Vad som helst som du kan tänka dig att bidra med! Börja med att be för din Församling tex!
 

Dagens utmaning!
  1. Prioritera Guds vilja i ditt liv framför din egen!
  2. Engagera dig i din församling!

Äntligen sommardäck!!
Här tog vi oss minsann fram med Jakobs monsterjeep.
Skapade mig en fackla och kände mig för en stund som Gandalf..
Kolbullar!!!
Jakobs bil är rå.