Humility

  • Matteusevangeliet 23:11 Den som vill bli betydelsefull bland er måste bli de andras tjänare. Den som upphöjer sig själv ska förödmjukas, men den som ödmjukar sig själv ska upphöjas.
Ödmjukhet är såå viktigt!
Jag har tyvärr ganska lätt för att bli högmodig. Det har blivit bättre nu på senare tid för jag har bett mycket om just ödmjukhet. Och Gud är en man som svarar på böner;) Men det är alltid samma sak, jag ber mycket och söker Gud, allt blir bättre och bättre! Men så kommer en vändpunkt när det går så bra, så istället för att säga "Du är så himla grym Gud!" så säger jag "Du är så himla grym Julia! och vips så har mitt fokus gått från Gud till mig själv.. Fail, igen. Men då, när jag bara fokuserar på mig själv så går allt sämre igen och till slut inser jag ju att jag har hamnat i träsket. Så då ber jag Gud om förlåtelse och han lyfter mig igen!

Det är verkligen viktigt att försöka vara ödmjuk. Att fokusera på andra istället för sig själv. Jag lovar att det inte bara göra andra glada, utan dig själv också! Det är fantastiskt roligt att få göra andra glada! Att bjuda någon på det där man egentligen ville ha själv. Eller att vara med någon som ingen annan vill vara med. Det bästa som finns är att få se när andra blir glada! Värdefullt är det.
Så jag skulle vilja utmana dig, istället för att bry dig om vad du vill ha, hur du kan få bättre status osv så sätt fokus på andra! Studera dina vänner och tänk efter, hur mår han/hon egentligen? Vad kan jag göra för att få honom/henne glad? Det behöver inte vara stora grejer, det behövs inte mycket för att göra någon glad! Skippa den svenska blygheten och gör något kul! Kom igen, du har inget att förlora! Puss