Gud är ju så himla awesome

Hej mina trogna vänner!
Tack för att ni har tålamod och håller ut även när jag inte uppdaterar på en hel månad!

Alltså Gud är så himla fantastisk! Han svarar verkligen på bön!
Jag ber ofta väldigt konkret, framförallt om egenskaper. Om det är någon egenskap som jag saknar och vill ha/behöver så ber jag Gud att han ska ge mig det. Och han har inte nekat mig en enda gång!
 
Och svaren har varit väldigt konkreta också, som det här med frid. Jag har, under de senaste åren, haft så himla svårt för stress. Jag stressade väldigt väldigt lätt upp mig över saker och kunde må så himla dåligt. Grät ofta över att det var mycket i skolan and that sort of stuff. Men till slut så orkade jag inte med det mer och jag insåg att jag aldrig skulle klara mitt liv om jag fortsatta vara så lättstressad. Så jag bad till Gud om frid, varenda dag i många veckor. Och vips, över en natt så vaknade jag med en helt ny frid i mitt hjärta! Och ända sedan dess har jag aldrig varit stressad på det sättet igen. Det är så obeskrivligt skönt!
 
Här nedan är exempel på några egenskaper som jag bett om och fått den senaste tiden!
  • Frid
  • Engagemang
  • Motivation
  • Mod
  • Styrka
#1 - - Ellen:

Gud är toppen! Så skönt att du känner dej bättre nu! :) bamsekramar till dej!.. Jo.. har bytt blogg till http://finlandsgullet.wordpress.com/ så du vet! kramiz

#2 - - Julia Linnea:

Ok!:)